fbpx

Massaaži mõju vaimsele tervisele

Viimase pooleteise aastaga on palju muutunud nii meie isiklikes eludes kui ka ühiskondlikus plaanis – paljud meist töötavad nüüd kodukontoris, ühendades samal ajal töö ja oma pere eest hoolitsemise. Iga muutus ja sellega kohanemine võib kindlasti olla suuremal või vähemal määral keeruline ja kurnav. Pikaajalisel stressil ja rahulolematusel on aga tõsised tagajärjed mitte ainult meie füüsilisele, vaid ka vaimsele tervisele. Kas on olemas viis, kuidas saaksime pikka aega kodus olles oma vaimse tervise eest hoolitseda? Mitmed uuringud on näidanud, et meie vaimsele tervisele ja üleüldisele heaolule mõjub massaaž väga soodsalt.

Massaaž on üks parimaid viise lõõgastumiseks. Kui pingetest igapäevaselt vabanemine on kujunenud väljakutseks, siis massaaž aitab “mehaaniliselt” lihaseid lõdvestada, aidates seeläbi lõdvestuda ka meelel. Juba 10-15-minutilise massaažiseansi järel väheneb stressitase märkimisväärselt. Ameerika Ühendriikides läbi viidud uuringust selgus, et pärast 10-15-minutilist massaaži vähenes osalejatel ärevus ja stress, alanes vererõhk ja paranes ka meeleolu.

Ameerika Ühendriikides läbi viidud uuringust selgus, et pärast 10-15-minutilist massaaži vähenes osalejatel ärevus ja stress, alanes vererõhk ja paranes ka meeleolu.

Kui on täheldatud, et kodust töötamine põhjustab unetust, stressi ja unehäireid, võib regulaarne massaaž koos muude tervist edendavate meetoditega aidata taastada meelerahu ja vältida tõsisemaid terviseprobleeme nagu läbipõlemine või depressioon. Tänapäeva elustiil on kiire ja stressirohke, seega on oluline leida viise, kuidas ennast tasakaalustada. On tõestatud, et massaaž parandab inimese psühho-emotsionaalset tervist. Inimesed, kes regulaarselt massaaži kogevad, on üldiselt rahulikumad ja rahulolevamad, magavad öösel paremini ning suudavad ka efektiivsemalt keskenduda ja pühendada oma tähelepanu sellele, mida teha on tarvis.

Kui on täheldatud, et kodust töötamine põhjustab unetust, stressi ja unehäireid, võib regulaarne massaaž koos muude tervist edendavate meetoditega aidata taastada meelerahu ja vältida tõsisemaid terviseprobleeme nagu läbipõlemine või depressioon.

Üks võimalusi kvaliteetse massaaži nautimiseks just Sulle sobival ajal on Borealise massaažitoolid. Neile, kes veedavad suure osa oma ajast arvutiga tööd tehes on suuresti abiks näiteks massaažitoolid Light, Miotto Plus või Dream. Need mitte ainult ei hoolitse meie vaimse heaolu eest, vaid võimaldavad pärast pikki töötunde ka taastuda ja leevendada võimalikke sundasenditest tingitud lihaspingeid. Lisaks on nimetatud massaažitoolide mudelid ka kompaktsed ega võta Sinu kodus palju ruumi.

 

Kasutatud teadustööde viited:

Flagg R., Brennan MK. (2017). Massage Therapy Can Relieve Stress. American Massage Therapy Association. Saadaval aadressil: https://www.amtamassage.org/about/position-statements/massage-therapy-can-relieve-stress/.

Jeong-Hwan L., Hyeri K., Chuljin J., Soohyun Ch. (2018). The effects on mental fatigue and the cognitive function of mechanical massage and binaural beats (brain massage) provided by massage chairs. Complementary Therapies in Clinical Practice, Vol. 32, p. 32-38. Saadaval aadressil: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1744388118300070.